fredag 14 november 2008

Kycklingfilé med brie och morötter

4 portioner
4 st kycklingfiléer
4 skivor brieost
2 paket bacon
1 knippa färsk timjan
salt och peppar

Thaimorötter:
5 st morötter
1 st rödlök
5 dl kokosmjölk
1/2 msk röd currypasta
1 dl salt, peppar och citronsaft
smör och olja till stekning
(ev 1 dl färsk koriander)

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Skär ett snitt i varje kycklingfilé. Salta och peppra. Fyll fickan med en skiva brieost, lägg i ett par kvistar timjan. Linda 2-3 skivor bacon runt varje filé. Sätt in i ugnen i ca 25-30 minuter.

Thaimorötter:
Skär morötterna i ca 2 cm tjocka bitar, skiva löken. Fräs morötter, lök och currypasta i lite smör och olja. Häll på kokosmjölken. Koka under lock tills morötterna är mjuka. Smaksätt med salt, peppar och citronsaft. Ta ut kycklingen och skär i skivor diagonalt, servera i djup tallrik med thaimorötterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min sambo lagade denna rätt ikväll, och jag tycker att den var supergod! Och jag som inte ens gillar kokosmjölk i vanliga fall! Detta var andra dagen på vår resa med LCHF-kost, och mina skeptiska tankar om enformig mat är nu borta! Tack för att du delar med dig av recepten!

MiaP sa...

Välkommen hit Tessa vad roligt att du gillar min mat. Jag gillar inte alltid heller kokosmjölk så ibland ersätter jag med grädde.