onsdag 6 augusti 2008

Höstens utbildningar

Hösten närmar sig nu snabbt. Kurserna är lagda för september.

Föredrag "Vad du äter påverkar dig mer än du tror"

Om att äta naturlig mat samt om hur lågkolhydratkosten kan vara lämplig för den som vill gå ner i vikt, har diabetes typ 2 eller är sockerberoende.

-*-*-*-*-*-*-*-*-
Kurs: "LCHF om lågkolhydratkost"

Om LCHF och hur man kan påverka sin diabetes typ 2 och göra hälsovinster samt gå ner i vikt utan att banta. Där bl.a detta kommer att ingå:

Varför vi ska undvika att äta kolhydrater; Olika sorters fett och hur man kan välja för bättre hälsa; Hormoner, blodsocker och insulin; Hjälpmedel för att nå våra mål; Vi sammanfattar och diskuterar vad vi lärt oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte varit på din blogg tidigare, bra recept, ska tipsa min GI-vän om din sida! Borde äta på ditt sätt men det gäller att bestämma sig bara!

MiaP sa...

Välkommen hit karinw

mimmi sa...

vore intressant att gå på en kurs .. jag äter enligt lchf men det finns så mycket som man vill veta mer om .. jag äter detta för att jag har några kg övervikt och jag mår bättre av denna kosten.

MiaP sa...

Vad roligt att du vill lära dig mera, men jag har slutat med kurserna och flyttat pga att min make avled.