söndag 7 september 2008

Fisk med ost- och räksås

4 personer
500 g hokifilé
1 tsk salt
50 g smör
2 msk Philadelphiaost
3 dl grädde
2 dl riven lagrad ost
Salt
Peppar
300 g räkor med skal
Kokt broccoli
Citronklyftor

Gör så här
1. Sjud fisken i saltat vatten cirka 10 minuter.
2. Smält smöret och rör ner Philadelphiaosten.
3. Blanda ordentligt, späd med grädde under omrörning.
4. Sjud såsen 5 minuter under omrörning.
5. Ta kastrullen från plattan, rör ner osten.
6. Salta och peppra.
7. Skala räkorna och blanda ner dem i såsen.

Servera fisken med såsen, kokt broccoli och citronklyftor.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Hej Mia, detta lät riktigt gott, kanske jag ska testa en dag i veckan :) trevlig blogg du har här förresten! hittar nog hit igen och välkommen in till mig...kanske vi kan byta recept :)

Anonym sa...

Jättegott blev det och enkelt! Fast jag tog creme fraiche istället för ph-ost...

Tack för enkla och goda recept,
Eva nybliven LCHF:are

MiaP sa...

ayla: välkommen ska du vara och jag är inne och kollar din blogg också ibland.

Eva: välkommen hit, och självklart ska man ta vad man har och trixa med recept, det gör jag ständigt.

Anonym sa...

Det här är en av mina favoriter med fisk. Riktigt mumsig! :-)