torsdag 19 juni 2008

Midsommarmaten


Så är midsommaren här. Och om någon har bakat en jordgubbstårta tror jag att jag smakar en liten bit i alla fall. Och hur gör ni med sillen och färska potatisen. Ja det får nog bli lite av den varan också och för säkerhets skull har jag inhandlat lågkolhydratöl Pripps Pure. Lägger in sillen själv för att inte få så mycket socker och använder lite stevia istället. Ett par pyttesmå potatisar kan väl få rymmas också. Vi sitter länge och äter och till slut kommer svenska kräftor från frysen fram som jag sparat. På lördagen blir det grillad entrecote med bearnaisås. Jag har kommit över några stora fina entrecoter med mycket marmorering det blir fina fisken skulle man kunna säga, med mycket omega3 i det köttet. Så efter helgen får vi ta nya tag och äta striktare igen.




Glad midsommar!

Inga kommentarer: